PENGEMBANGAN AKHLAK PADA PENDIDIKAN ANAK USIA DINI

Junaidah and Sovia, Mas Ayu (2018) PENGEMBANGAN AKHLAK PADA PENDIDIKAN ANAK USIA DINI. Al-Idarah, 08 (02).

[thumbnail of Abstrak.docx] HTML
Download (17kB)

Abstract

Abstract The study is aimed at developing morals indicator constructs in early childhood education. The method implemented in the study was research and development, developed by Borg & Gall. The constructs of moral indicators validation was conducted by Early Childhood Education Science experts, and Islamic Education experts.. The construct of moral indicators for Early Childhood Education was piloted by Early Childhood teachers. The results of the study showed that the moral indicators construct of Early childhood consisted of (4) four aspects, and four indicators of the simplicity, courage, wisdom, and justice. KeyWords: Moral, Early Childhood Education Abstrak Penelitian ini bertujuan mengembangkan akhlak pada Pendidikan anak usia dini yaitu berupa konstruk indikator akhlak. Metode penelitian yang digunakan yaitu Research and Development (R&D) yang dikembangkan oleh Borg & Gall. Validasi konstruk indikator akhlak pada Pendidikan anak usia dini dilakukan oleh pakar Ilmu Pendidikan Anak Usia Dini, dan pakar Pendidikan Islam. Konstruk indikator akhlak pada Pendidikan Anak Usia Dini diujicobakan pada guru PAUD. Penelitian ini menghasilkan konstruk indikator akhlak yang terdiri dari (4) empat aspek, dan empat indikator kesederhanaan, keberanian, kebijaksanaan, dan keadilan. Kata Kunci: Akhlak, Pendidikan Anak Usia Dini

Item Type: Article
Subjects: Manajemen Pendidikan Islam
Divisions: UNSPECIFIED
Depositing User: Users 1187 not found.
Date Deposited: 10 Apr 2019 08:17
Last Modified: 10 Apr 2019 08:17
URI: http://repository.radenintan.ac.id/id/eprint/6274

Actions (login required)

View Item View Item