KEPUTUSAN PEMBELIAN DITINJAU DARI SIKAP TERHADAP PRODUK HALAL DAN KUALITAS PRODUK PADA KONSUMEN MIXUE

ALFAUZIATIN, NADHIROH (2024) KEPUTUSAN PEMBELIAN DITINJAU DARI SIKAP TERHADAP PRODUK HALAL DAN KUALITAS PRODUK PADA KONSUMEN MIXUE. Diploma thesis, UIN RADEN INTAN LAMPUNG.

[thumbnail of BAB 1 2 DAPUS.pdf] PDF
Download (3MB)
[thumbnail of FULL SKRIPSI ALFAUZIATIN.pdf] PDF
Restricted to Repository staff only

Download (3MB)

Abstract

ABSTRACT Purchasing Decisions in terms of Attitudes towards Halal Products and Product Quality in Mixue Consumers By : Alfauziatin Nadhiroh The increasingly fierce competition in the food and beverages business world requires businesses to offer uniqueness and new innovations in their products. Currently there is a company that is growing rapidly and has more than 1,000 outlets spread across Southeast Asia, namely the Mixue Ice Cream and Tea company. This study aims to determine the relationship between attitudes towards halal products and product quality with purchasing decisions for Mixue consumers. This research is a quantitative study with sampling techniques using accidental sampling and the sample obtained amounted to 100 consumers. The measuring instrument used is a Likert scale and obtained reliability on the purchasing decision scale α = 0.826, the attitude towards halal products scale of α = 0.875, and the product quality scale α = 0.879. Data analysis using two predictor data analysis techniques with the help of SPSS 26.0 software. for Windows. The results of this study indicate that there is a significant positive relationship between attitudes towards halal products and product quality with purchasing decisions for Mixue consumers with an R value = 0.432, F value = 11.106, and significance level p < 0.01. There is a significant positive relationship between attitudes towards halal products and purchasing decisions with a value of rx1y = 0.405 and a significant level of p < 0.01. There is a significant positive relationship between product quality and purchasing decisions with a value of rx2y = 0.331 and a significant level of p <0.01. Attitudes towards halal products and product quality simultaneously provide an effective contribution of 18.6% to purchasing decisions. Keywords :Purchasing Decision, Attitudes towards Halal Product, Product Quality. iv ABSTRAK Keputusan Pembelian Ditinjau Dari Sikap Terhadap Produk Halal Dan Kualitas Produk Pada Konsumen Mixue Oleh : Alfauziatin Nadhiroh Persaingan dunia bisnis food and beverages semakin ketat mengharuskan pelaku usaha untuk menawarkan keunikan dan inovasi baru dalam produknya. Saat ini terdapat perusahaan yang sedang berkembang pesat dan mempunyai lebih dari 1.000 gerai yang tersebar di Asia Tenggara yakni perusahaan Mixue Ice Cream and Tea. Penelitian ini bertujuan untuk menegtahui hubungan antara sikap terhadap produk halal dan kualitas produk dengan keputusan pembelian pada konsumen Mixue. Penelitian ini merupakan penelitian kuantitatif dengan teknik pengambilan sampel menggunakan accidental sampling dan sampel yang didapatkan berjumlah 100 konsumen. Alat ukur yang digunakan yakni skala likert dan diperoleh reliabilitas pada skala keputusan pembelian α = 0,826, skala sikap terhadap produk halal sebesar α = 0,875, dan skala kualitas produk α = 0,879. Analisis data menggunakan teknik analisis data dua prediktor dengan bantuan software SPSS 26.0. for Windows. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa terdapat hubungan positif yang signifikan antara sikap terhadap produk halal dan kualitas produk dengan keputusan pembelian pada konsumen Mixue dengan nilai R = 0.432, nilai F = 11.106, dan taraf signifikansi p < 0,01. Terdapat hubungan positif yang signifikan antara sikap terhadap produk halal dengan keputusan pembelian dengan nilai rx1y = 0.405 dan taraf signifikan p < 0,01. Terdapat hubungan positif yang signifikan antara kualitas produk dengan keputusan pembelian dengan nilai rx2y = 0.331 dan taraf signifikan p < 0,01. Sikap terhadap produk halal dan kualitas produk secara simultan memberikan Sumbangan efektif sebesar 18,6% kepada keputusan pembelian. Kata Kunci : Keputusan Pembelian, Sikap terhadap Produk Halal, Kualitas Produk

Item Type: Thesis (Diploma)
Subjects: Psikologi Agama
Divisions: Fakultas Ushuluddin > Psikologi Agama
Depositing User: LAYANAN PERPUSTAKAAN UINRIL REFERENSI
Date Deposited: 01 Jul 2024 04:22
Last Modified: 01 Jul 2024 05:36
URI: http://repository.radenintan.ac.id/id/eprint/33723

Actions (login required)

View Item View Item