Irma, Jazilah (2021) PENGEMBANGAN E-MODUL BERMUATAN KEARIFAN LOKAL DENGAN EXE-LEARNING UNTUK PEMBELAJARAN FISIKA SMA. Undergraduate thesis, UIN Raden Intan Lampung.
PDF
Download (4MB) |
|
PDF
Restricted to Repository staff only Download (5MB) |
Abstract
ABSTRACT This research aims to find out the opinions of experts as well as to know the response of teachers and learners to the qualifications and attractiveness-module loaded with local wisdom with exe- learning. This research uses R&D (Research and Development) with a 4D development model. The results of this study are: 1) development e-module physics with local wisdom exe-learning has met the criteria with an average score of material experts of 87.52%, media experts 88.53%and cultural experts 95%.2) interest of Product one-module loaded with local wisdom with exe-learning for students in the small group trial with a percentage of 86.57% and the large group test with an average score of 88.35%. 4) Product trial response to teacher‟s one-module loaded with local wisdom with exe- learning with a percentage of 84.17%. Based on these results it can be concluded that an ate-module loaded with local wisdom with exe- learning for high school is feasible and interesting to use as a learning medium. Keywords: E-Module, Local wisdom, Exe-LearningABSTRAK Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pendapat para ahli serta mengetahui respon pendidik dan peserta didik terhadap kelayakan dan kemenarikan e-modul bermuatan kearifan lokal dengan exe-learning. Penelitian ini menggunakan penelitian R&D (Research and Development) dengan model pengembangan 4D. Hasil penelitian ini adalah: 1) pengembangan e-modul fisika bermuatan kearifan lokal dengan exe-learning telah memenuhi kriteria dengan skor rata-rata ahli materi sebesar 87,52%, ahli media 88,53% dan ahli budaya 95%.2) Kemenarikan produk pada e-modul bermuatan kearifan lokal dengan exe-learning untuk peserta didik pada uji coba kelompok kecil dengan persentase sebesar 86,57% dan uji kelompok besar dengan skor rata-rata sebesar 88,35%. 4) respon uji coba produk ke pendidik terhadap e-modul bermuatan kearifan lokal dengan exe-learning dengan persentase sebesar 84,17%. Berdasarkan hasil tersebut dapat disimpulkan bahwa pada e-modul bermuatan kearifan lokal dengan exe-learning untuk sekolah menengah atas layak dan menarik untuk digunakan sebagai media pembelajaran. Kata Kunci: E-Modul, Kearifan Lokal, Exe-Learning
Item Type: | Thesis (Undergraduate) |
---|---|
Subjects: | Pendidikan Fisika |
Divisions: | Fakultas Tarbiyah dan Keguruan > Pendidikan Fisika |
Depositing User: | LAYANAN PERPUSTAKAAN UINRIL REFERENSI |
Date Deposited: | 25 Oct 2021 02:50 |
Last Modified: | 25 Oct 2021 02:50 |
URI: | http://repository.radenintan.ac.id/id/eprint/16109 |
Actions (login required)
View Item |