AN ANALYSIS OF STUDENTS’ WRITING ABILITY IN DESCRIPTIVE TEXT AT EIGHTH GRADE STUDENTS IN SMP AL-HUDA JATI AGUNG

Ahmad, Ridwan (2023) AN ANALYSIS OF STUDENTS’ WRITING ABILITY IN DESCRIPTIVE TEXT AT EIGHTH GRADE STUDENTS IN SMP AL-HUDA JATI AGUNG. Diploma thesis, UIN RADEN INTAN LAMPUNG.

[thumbnail of A Thesis 1-2.pdf] PDF
Download (2MB)
[thumbnail of A Thesis Ahmad Ridwan.pdf] PDF
Restricted to Repository staff only

Download (5MB)

Abstract

ABSTRACT AN ANALYSIS OF STUDENTS’ WRITING ABILITY IN DESCRIPTIVE TEXT AT EIGHTH GRADE STUDENTS IN SMP AL-HUDA JATI AGUNG By; Ahmad Ridwan The purpose of this research is to describe students’ writing ability in descriptive text and the factors of difficulty faced by students in writing descriptive text. Descriptive writing portrays people, place, things, moment and theories with enough detail to help the writer create a mental picture of what being written about. The background of the problem of this research is students in eighth grade in SMP Al-Huda Jati Agung have still low understanding in writing descriptive text which is this skill is one of crucial skill for the students’ skill development to face the future. The design of this research was qualitative method. The respondent of this research were the students of the eighth grade of SMP Al-Huda Jati Agung in academic year 2022/2023. But the researcher took one class (VIII E) as the subject. The class consisted of 36 students. The subject of using total sampling technique. The researcher used document and questionnaire as the instruments. In collecting the data, the researcher did some steps. The researcher prepared the research instruments, gave the instrument to the students. The result of this research shows that the mean score of the students is 36.44. It means that the writing ability of the eighth grade of SMP Al-Huda Jati Agung is on poor level. The difficulties that faced by students in writing descriptive text are in content that the students do not have enough knowledge about the topic that will described, lack of grammar in tenses and subject-verb agreement, confused in putting words in organization of identification and description paragraph, lack of vocabulary mastery and in mechanics lack of punctuation and spelling. Keyword: Writing, Students’ Writing Ability, Descriptive Text, Qualitative Descriptive. iii ABSTRAK AN ANALYSIS OF STUDENTS’ WRITING ABILITY IN DESCRIPTIVE TEXT AT EIGHTH GRADE STUDENTS IN SMP AL-HUDA JATI AGUNG Oleh: Ahmad Ridwan Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mendeskripsikan kemampuan menulis siswa dalam teks deskriptif dan faktor-faktor kesulitan yang dihadapi siswa dalam menulis teks deskriptif. Penulisan deskriptif menggambarkan orang, tempat, benda, momen, dan teori dengan detail yang cukup untuk membantu penulis membuat gambaran mental tentang apa yang sedang ditulis. Latar belakang masalah penelitian ini adalah siswa kelas VIII SMP Al-Huda Jati Agung masih memiliki pemahaman yang rendah dalam menulis teks deskripsi dimana keterampilan ini merupakan salah satu keterampilan yang sangat penting untuk pengembangan keterampilan siswa menghadapi masa depan. Desain penelitian ini adalah metode kualitatif. Responden penelitian ini adalah siswa kelas VIII SMP Al-Huda Jati Agung tahun pelajaran 2022/2023. Namun peneliti mengambil satu kelas (VIII E) sebagai subjeknya. Kelas tersebut terdiri dari 36 siswa. Subjek menggunakan teknik total sampling. Peneliti menggunakan dokumen dan kuesioner sebagai instrumen. Dalam mengumpulkan data, peneliti melakukan beberapa langkah. Peneliti menyiapkan instrumen penelitian, memberikan instrumen tersebut kepada siswa. Hasil penelitian menunjukkan bahwa nilai rata-rata siswa adalah 36,44. Hal ini berarti kemampuan menulis siswa kelas VIII SMP Al-Huda Jati Agung tergolong kurang baik. Kesulitan yang dihadapi siswa dalam menulis teks deskriptif adalah pada isi yaitu siswa tidak memiliki pengetahuan yang cukup tentang topik yang akan dideskripsikan, kurangnya tata bahasa dalam kata sifat dan kata kerja, bingung dalam menyusun kata-kata dalam pengorganisasian paragraf identifikasi dan deskripsi., kurangnya penguasaan kosa kata dan dalam mekanika kurangnya tanda baca dan ejaan. Kata kunci: Writing, Students’ Writing Ability, Descriptive Text, Qualitative Descriptive.

Item Type: Thesis (Diploma)
Subjects: Pendidikan Bahasa Inggris
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Keguruan > Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: LAYANAN PERPUSTAKAAN UINRIL REFERENSI
Date Deposited: 18 Aug 2023 03:02
Last Modified: 18 Aug 2023 03:02
URI: http://repository.radenintan.ac.id/id/eprint/29788

Actions (login required)

View Item View Item