AN ANALYSIS OF TEACHER’S QUESTIONS STRATEGIES DURING THE CLASSROOM INTERACTION AT SMK PGRI PASIR SAKTI

Nita, Ardiyanti (2023) AN ANALYSIS OF TEACHER’S QUESTIONS STRATEGIES DURING THE CLASSROOM INTERACTION AT SMK PGRI PASIR SAKTI. Diploma thesis, UIN RADEN INTAN LAMPUNG.

[thumbnail of PUSAT BAB 1 DAN 2.pdf] PDF
Download (1MB)
[thumbnail of SKRIPSI Nita Ardiyanti.pdf] PDF
Restricted to Repository staff only

Download (2MB)

Abstract

ABSTRACT Nita Ardiyanti. 2023. An Analysis of Teachers’ Questioning Strategies During the Classroom Interaction at SMK PGRI Pasir Sakti Lampung Timur ( A Descriptive Qualitative Research). Supervised by Sri Suci Suryani M.Pd and Dr. Moh Muhassin. M.Hum This research was aimed to find out the questioning strategies that the English teacher used and the reason why the English teacher used their questioning strategies during the classroom interaction at SMK PGRI Pasir Sakti. This research applied descriptive qualitative method. The data were collected from the observation by video recorder and interview by audio recorder. The data was taken from three English teacher’s at SMK PGRI Pasir Sakti Lampung Timur in order to find out what the questioning strategies are used and the reason why the English teachers used their questioning strategies during the classroom interaction. The result of this research showed that the teachers employed question-Planning strategies and Questioning-Controlling strategies. The English teachers actively using questioning strategies in the classroom interaction that the were asked the question to check about the students understanding about the previous material to attract the students’ attention, to support the students to contributions in the class and also to motivate the students to learn. And the reason why the English teacher used their questioning strategies is according to the function of the questioning strategies types. Key words : questioning strategy, classroom interaction. iii ABSTRAK Nita Ardiyanti. 2023. Analisis Strategi Pertanyaan Guru Selama Interaksi Dalam Kelas di SMK PGRI Pasir Sakti Lampung Timur (Penelitian Kualitatif Deskriptif). Di bombing oleh Sri Suci Suryani M.Pd dan Dr. Moh Muhassin. M. Hum. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui strategi pertanyaan yang digunakan guru Bahasa inggris dan alasan mengapa guru Bahasa inggris menggunakan strategi pertanyaan mereka selama interaksi dalam kelas di SMK PGRI Pasir Sakti Lampung Timur. Penelitian ini menggunakan metode deskriptif kualitatif. Data dikumpulkan dari observasi dengan metode perekam video dan wawancara dengan perekam video. Data diambil dari tiga guru Bahasa inggris di SMKPGRI Pasir Sakti untuk mengetahui apa saja strategi pertanyaan yang digunakan guru Bahasa inggris dan alasan mengapa guru Bahasa inggris menggunakan strategi pertanyaan mereka selama interaksi dalam kelas. Hasil penelitian menunjukan bahwa guru yang digunakan adalah strategi perencanaan pertanyaan. Guru Bahasa secara aktif menggunakan strategi tanya jawab dalam interaksi kelas sehingga mereka ditanyai pertanyaan untuk memeriksa tentang pemahaman siswa tentang materi sebelumnya, untuk menarik perhatian siswa, untuk mendukung siswa, untuk kontribusi di kelas dan juga untuk memotivasi siswa untuk mempelajari, dan alasan mengapa guru Bahasa inggris menggunakan strategi pertanyaan mereka adalah sesuai dengan fungsi dari jenis strategi pertanyaan. Kata kunci : strategi bertanya, interaksi kelas.

Item Type: Thesis (Diploma)
Subjects: Pendidikan Bahasa Inggris
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Keguruan > Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: LAYANAN PERPUSTAKAAN UINRIL REFERENSI
Date Deposited: 11 Aug 2023 04:04
Last Modified: 11 Aug 2023 04:04
URI: http://repository.radenintan.ac.id/id/eprint/29602

Actions (login required)

View Item View Item