THE INFLUENCE OF USING FLOWER WRITING STRATEGYTOWARDS STUDENTS’ WRITING ABILITY IN DESCRIPTIVE TEXT

MAYANG, DWI SAFITRI (2023) THE INFLUENCE OF USING FLOWER WRITING STRATEGYTOWARDS STUDENTS’ WRITING ABILITY IN DESCRIPTIVE TEXT. Diploma thesis, UIN RADEN INTAN LAMPUNG.

[thumbnail of PUSAT BAB 1 DAN 2.pdf] PDF
Download (4MB)
[thumbnail of Skripsi Mayang DwiSafitri.pdf] PDF
Restricted to Repository staff only

Download (4MB)

Abstract

ABSTRACT THE INFLUENCE OF USING FLOWER WRITING STRATEGY TOWARDS STUDENTS’ WRITING ABILITY IN DESCRIPTIVE TEXT By Mayang Dwi Safitri The objective of this research was to know whether there was significant influence of using Flower Writing Strategy towards students‟ writing ability on descriptive text. Writing ability is a skill to got ideas or opinion in written form with correct structure of language. The research methodology of this research was quasi experimental design. In this research, the population was the seventh grade of SMPN 2 Pardasuka which consisted of 71 students in 3 classes. The sample of this research was two classes which consisted of 46 students for experimental class and control class. In the experimental class, the researcher used Flower Writing Strategy, and in the control class the researcher used Groupwork Strategy. In collecting the data, the researcher used instrument in the form of writing test in form of descriptive text. The instrument was given in pre-test and post-test. Before giving the treatment, the researcher gave pre-test for both classes. Then, after conducting the treatments, the instrument was given in post-test. After giving pre-test and post-test, the researcher analyzed the data using SPSS to compute the data. This resrach used Wilcoxon test by using SPSS because the data in experimental class and control class do not have normal distribution. And the researcher used test nonparametric Wilcoxon, it was obtained that Sig. = .001 and α = 0.05. It means Ha was accepted because Sig. < α = .001 < 0.05. Therefore, there was different between the result of writing ability by using Flower Writing Strategy and Group Work Strategy which means there was an influence of using Flower Writing Strategy towards Students Writing ability of the Seventh Grade of SMPN 2 Pardasuka in the Academic Year of 2022/2023. Keywords: Descriptive Text, Flower Writing Strategy, Writing ability. iii iii ABSTRAK PENGARUH PENGGUNAAN STRATEGI MENULIS BUNGA TERHADAP KEMAMPUAN MENULIS SISWA PADA TEKS DESKRIPIF By Mayang Dwi Safitri Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui apakah terdapat pengaruh yang signifikan penggunaan Strategi Menulis Bunga terhadap kemampuan menulis siswa pada teks deskriptif. Kemampuan menulis adalah suatu keterampilan untuk memperoleh ide atau pendapat dalam bentuk tulisan dengan struktur bahasa yang benar. Metodologi penelitian dalam penelitian ini adalah quasi eksperimen design. Populasi dalam penelitian ini adalah siswa kelas VII SMPN 2 Pardasuka yang terdiri dari 71 siswa dalam 3 kelas. Sampel penelitian ini adalah dua kelas yang terdiri dari 46 siswa untuk kelas eksperimen dan kelas kontrol. Di kelas eksperimen, peneliti menggunakan Strategi Menulis Bunga, dan di kelas kontrol peneliti menggunakan Strategi Kerja Kelompok. Dalam mengumpulkan data, peneliti menggunakan instrumen berupa tes menulis berbentuk teks deskriptif. Instrumen diberikan dalam pre-test dan post-test. Sebelum memberikan perlakuan, peneliti memberikan pre-test untuk kedua kelas. Kemudian, setelah melakukan perlakuan, instrumen diberikan dalam post-test. Setelah memberikan pre-test dan post-test, peneliti menganalisis data menggunakan SPSS untuk menghitung data. Penelitian ini menggunakan uji Wilcoxon dengan menggunakan SPSS karena data pada kelas eksperimen dan kelas kontrol tidak berdistribusi normal. Dan peneliti menggunakan uji non parametik Wilcoxon, diperoleh Sig. = 0,001 dan a = 0,05. Artinya Ha diterima karena Sig. <a = 0,001 <0,05. Oleh karena itu terdapat perbedaan antara hasil kemampuan menulis dengan menggunakan Strategi Menulis Bunga dan Strategi Kerja Kelompok yang artinya ada pengaruh penggunaan Strategi Menulis Bunga terhadap Kemampuan Menulis Siswa Kelas VII SMPN 2 Pardasuka Tahun Pelajaran 2022/2023. Kata Kunci: Teks Deskriptif, Strategi Menulis Bunga, Kemampuan Menulis.

Item Type: Thesis (Diploma)
Subjects: Pendidikan Bahasa Inggris
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Keguruan > Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: LAYANAN PERPUSTAKAAN UINRIL REFERENSI
Date Deposited: 02 May 2023 07:44
Last Modified: 02 May 2023 07:44
URI: http://repository.radenintan.ac.id/id/eprint/27942

Actions (login required)

View Item View Item