THE INFLUENCE OF USING KAHOOT APPLICATION TOWARDS STUDENTS’ READING COMPREHENSION AT SECOND GRADE OF SENIOR HIGH SCHOOL

FINNY, RESTIANA (2023) THE INFLUENCE OF USING KAHOOT APPLICATION TOWARDS STUDENTS’ READING COMPREHENSION AT SECOND GRADE OF SENIOR HIGH SCHOOL. Diploma thesis, UIN RADEN INTAN LAMPUNG.

[thumbnail of PUSAT BAB 1 DAN 2.pdf] PDF
Download (1MB)
[thumbnail of SKRIPSI FINNY RESTIANA.pdf] PDF
Restricted to Repository staff only

Download (3MB)

Abstract

ABSTRACT The objective of this research was to know whether there was significant influence of using Kahoot Application towards students reading comprehension on explanation text. Reading comprehension is a skill to get deeper information in the text. The research methodology of this research was quasi experimental design. In this research, the population was the eleventh grade of SMAN 14 Bandar Lampung which consisted of 275 students in 8 classes. The sample of this research were two classes which consisted of 69 students for experimental and control class. In the experimental class, this research used Kahoot Application, and in the control class used Students’ Worksheet. In collecting the data, this research used instrument in the form of multiple choice which consisted of 20 questions and the instrument had been tried out before the treatments. The instrument was given in pre-test and post-test. Before giving the treatment, the researcher gave pre-test for both classes. Then, after conducting the treatments, the instrument was given in post-test. After giving pre-test and post-test, this research analyzed the data using SPSS to compute independent sample t-test. From the data analysis computed by using SPSS, it was obtained that Sig. = .000 and α = 0.05. It means Ha was accepted because Sig.< α = .000 < 0.05. Therefore, there is asignificant influence of using Kahoot Application towards Students Reading Comprehension at the First Semester of the Eleventh Grade of SMAN 14 Bandar Lampung in the Academic Year of 2022/2023. Keywords: Explanation Text, Kahoot Application, Reading Comprehension. iii ABSTRAK Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui apakah ada pengaruh yang signifikan penggunaan Aplikasi Kahoot terhadap pemahaman membaca siswa pada teks eksplanasi. Membaca pemahaman adalah keterampilan untuk mendapatkan informasi yang lebih dalam dari teks. Metodologi penelitian dalam penelitian ini adalah quasi eksperimen design. Populasi dalam penelitian ini adalah siswa kelas XI SMAN 14 Bandar Lampung yang terdiri dari 275 siswa dalam 8 kelas. Sampel penelitian ini adalah dua kelas yang terdiri dari 69 siswa untuk kelas eksperimen dan kelas kontrol. Pada kelas eksperimen penelitian ini menggunakan Aplikasi Kahoot, dan pada kelas kontrol menggunakan LKS. Dalam pengumpulan data, penelitian ini menggunakan instrumen berupa pilihan ganda yang terdiri dari 20 soal dan instrumen tersebut telah diujicobakan sebelum perlakuan. Instrumen diberikan dalam pre-test dan post-test. Sebelum memberikan perlakuan, peneliti memberikan pre-test untuk kedua kelas. Kemudian, setelah melakukan perlakuan, instrumen diberikan dalam post-test. Setelah diberikan pre-test dan post-test, penelitian ini menganalisis data dengan menggunakan SPSS untuk menghitung independent sample t-test. Dari analisis data yang dihitung dengan menggunakan SPSS diperoleh Sig. = 0,000 dan α = 0,05. Artinya Ha diterima karena Sig.< α = .000 < 0.05. Oleh karena itu, terdapat pengaruh yang signifikan penggunaan Aplikasi Kahoot terhadap Pemahaman Membaca Siswa Semester I Kelas XI SMAN 14 Bandar Lampung Tahun Pelajaran 2022/2023. Kata Kunci: Teks Eksplanasi, Aplikasi Kahoot, Pemahaman Membaca.

Item Type: Thesis (Diploma)
Subjects: Pendidikan Bahasa Inggris
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Keguruan > Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: LAYANAN PERPUSTAKAAN UINRIL REFERENSI
Date Deposited: 07 Mar 2023 07:45
Last Modified: 07 Mar 2023 07:45
URI: http://repository.radenintan.ac.id/id/eprint/23471

Actions (login required)

View Item View Item